Як київська влада загребе жар чужими руками і під шумок введе Театр на Подолі в експлуатацію

«Ні корупції!» має всі підстави припускати, що після бюрократичної тяганини з усіма можливими, але безрезультатними перевірками будівництва Театру на Подолі, що тривають вже майже рік, київська влада незабаром все ж таки дасть дозвіл на введення цієї споруди в експлуатацію.

Причому, зробить це під соусом не власної ініціативи, а, мовляв, під натиском громадськості, яка просто таки вимагає впустити нарешті народ у храм культури, бо він «красивий» і «відповідає новому часу».

А тепер по черзі про чинники, які дають підстави нам так вважати.

Отже, 3 вересня цього року на сайті Київської міської ради з’явилася петиція «Ввести в експлуатацію будівлю Театру на Подолі», автором якої є Шкура Оксана Вячеславівна.

Станом на 5 вересня (тобто лише за два дні - авт.) петиція вже набрала понад 3 тисячі голосів із необхідних 10 тисяч, щоб її київські власті взяли до розгляду.

«Нова будівля Театру на Подолі є зразком сучасної архітектури і функціоналізму. Вона відтіняє та підкреслює собою історичні пам'ятки навколо, не порушуючи ансамблю вулиці, та в той самий час не страждає псевдоісторизмом. В рекомендаціяї ЮНЕСКО щодо збереження спадщини зазначено, що нові будівлі не можуть бути схожі на старі в місцях історичної забудови», - йдеться у тексті петиції.

За словами автора, «зовнішній вигляд нового театру може декому не подобатися, але існує також значна кількість людей, які вважають будівлю гарною».

«Києву потрібен новий театр! 18-е, 19-е та навіть 20-е століття пройшли. В 21-му столітті архітектори мають створювати будівлі, що відповідають новому часу. Ми повинні зберігати історичний вигляд Києва через реставрацію та утримання належним чином ще існуючих стародавніх будинків, а не через заперечення нового в архітектурі нашого міста», - підсумовує автор петиції.

Перед тим, як ця петиція з’явилася, Театр на Подолі згадувався в інформаційному просторі після тривалого затишшя  лише в контексті того, що київська влада не дала згоди на проведення в його будівлі «Гогольфесту».

Причому, не просто київська влада, а міський голова Віталій Кличко особисто заборонив заходити «Гогольфесту» в Театр на Подолі через активність ініціативи «Громада Андріївського узвозу», повідомляє «Хмарочос».

«Ми билися до останнього, просили тимчасовий дозвіл на використання простору Театру на Подолі. Сьогодні нам повинні були видати результати експертизи про те, що це абсолютно безпечне місце. Але через високу активність організації «Громада Андріївського узвозу», Віталій Кличко особисто заборонив заходити «Гогольфесту» в Театр на Подолі, щоб не провокувати цих борців за скріпи», — сказав засновник фестивалю Влад Троїцький, у коментарі онлайн-виданню Cultprostir і додав:

«У цій ситуації я розумію Кличка і не хотів би його звинувачувати, тому що ці активісти агресивні. Якби він дозволив, ймовірно, вони б почали організовувати протести перед мерією, палити шини тощо».

Своєю чергою, ГО «Громада Андріївський Узвіз» на своїй сторінці у Фейсбук повідомила,  що «щиро вдячна Владу Троїцькому і всім організаторам та учасникам фестивалю #ГОГОЛЬFEST за розуміння ситуації та перенесення заходів і вистав фестивалю з будівельного майданчика Театру на Подолі на інші локації».

Таким чином, щоб «не будити лихо» і не наступати на ті самі граблі, Кличко вирішив краще заборонити, ніж потім відповідали на кпини активістів, чому дозволив.

Бо, власне, і відповідати немає що.

«Ні корупції!» вже детально описував усі перевірки і обіцянки київської влади стосовно встановлення законності будівництва Театру на Подолі у статті «Бюрократія і обіцянки як перевірений метод «не чіпати» Театр на Подолі». Тоді і петицію про знесення театру взяли до розгляду, і робочу групу створили, і обіцяли провести технічну експертизу і вже ось-ось надати висновки…

Так от, відтоді нічого не змінилося. Хіба що навпаки стало ще гірше, тобто безпросвітніше, бо керівник апарату Київської міської державної адміністрації, заступник Кличка Володимир Бондаренко, який особисто опікувався діяльністю робочої групи з питань театру, нещодавно безславно звільнився після скандалу з фальшивим дипломом. Нині йому не до театру: мусить пояснювати прокуратурі, навіщо обманював, бо правоохоронці вже офіційно висунули йому підозру.

Своєю чергою, «Ні корупції!», продемонструвавши один-єдиний документ, який у КМДА надіслали як ОФІЦІЙНИЙ у відповідь на наш запит, ще раз покаже, у наскільки непростій і фактично тупиковій ситуації опинилася київська влада, встановлюючи законність зведення Театру на Подолі.

Цей документ відображає проведення громадських слухань із зазначенням, хто говорив і яку позицію висловив:

Так, «хто кому Рабінович»?

Тобто, ви розумієте, наскільки все заплутано, якщо ЦЕ офіційний документ?

Таким чином, є всі підстави вважати, що петиція про введення найближчим часом в експлуатацію Театру на Подолі  з’явилася саме вчасно, і їй допомогли це зробити. Щоб насамперед дати можливість київській владі вийти із патової ситуації, а забудовнику таки ввести в експлуатацію свою забудову, поки питання Театру на Подолі остаточно не потонуло в бюрократії і не пішло на те дно, з якого випірнути буде вже неможливо.

Бо відповісти на закиди активістів, які вимагають знесення театру, простіше вимогою інших активістів, які вимагають початку роботи нового театру.

Бо лише так київській владі можна вирулити із ситуації, що склалася.

Бо жар завжди легше загрібати чужими руками.

Це розуміють усі. Тому не дивно, що голова Подільської районної в місті Києві державної адміністрації Валентин Мондриївський так охоче перепощує повідомлення із закликом підписати петицію про введення Театру на Подолі в експлуатацію.

Валентина Новицька, «Ні корупції!»